Gå til indhold

Skatteservice over telefonen

Nyt skridt for at forbedre skattevæsenets service over for borgere og virksomheder

"I dag tages der et helt nyt skridt for at forbedre skattevæsenets service over for borgere og virksomheder," siger skatteminister Svend Erik Hovmand (V) i anledning af, at der oprettes call centre i ToldSkat Nordjylland (InfoCenter Nordjylland) og i ToldSkat Østjylland (InfoCenter Århus).

"Oprettelsen af de to call centre er endnu et led i arbejdet for at sikre en bedre og mere effektiv service," fortsætter skatteministeren.

De to InfoCentre er pilotprojekter, der skal bruges til at høste erfaringer, som resten af skattevæsenet kan lære af. Målet er, at myndighederne skal kunne give virksomheder og borgere hurtigere og mere fyldestgørende svar på deres henvendelser. Virksomhederne kan f.eks. nu uden for ToldSkats åbningstid lægge besked om at blive kontaktet af en medarbejder fra ToldSkat på et senere tidspunkt. På længere sigt er det tanken også at give private denne service.

"Jeg er meget optaget af, at skattemyndighederne i højere og højere grad bliver konsulenter i stedet for kontrollanter. Det er vigtigt, at vi hele tiden forbedrer vores service over for skatteborgerne. Jeg er derfor glad for, at det nu bliver endnu lettere for borgere og virksomheder at  komme i kontakt med myndighederne - og at det sker på skatteborgernes præmisser," siger skatteminister Svend Erik Hovmand.

I forsøget med InfoCenter Nordjylland inddrages Aalborg Kommune, så der kan høstes erfaringer med den samlede serviceopgave på skatteområdet.

InfoCenter Nordjylland er rettet mod virksomheder, der hører til ToldSkat Nordjylland, mens InfoCenter Århus er  rettet mod virksomheder, der hører til ToldSkat Østjylland, Region Århus - og her inddrages Århus Kommune også.

 

Kontakt: Områdedirektør Jens Sørensen, ToldSkat Nordjylland, 99347450