Departementets organisation
Her kan du se departementets organisationsdiagram.
Klik her for at se organisationsdiagrammet i en større version
Departementets afdelinger
Skatteministeriets departement er delt i tre afdelinger. Afdelingerne varetager henholdsvis lovgivning, politik og samfundsøkonomi, koncernstyring og udvikling samt kommunikation og ledelsesbetjening.
Lovgivning og Økonomi
Består af fagkontorer for lovområderne og et tværgående kontor vedrørende økonomi og politik. Kontorerne beskæftiger sig bl.a. med lovforslag, lovændringer og økonomiske beregninger af de samfundsmæssige konsekvenser ved ændrede skatteregler.
Læs mere om afdelingen og dens kontorer her
Koncernstyring
Består af kontorer, der har til opgave at udvikle og føre tilsyn med koncernens forretning, økonomi, organisering og lokalisering. De primære fokusområder er mål og resultatstyring, budgetopfølgning, finanslov og strategisk HR samt forretningsstrategi og IT-strategi.
Læs mere om afdelingen og dens kontorer her
Stab og Kommunikation
Stab og Kommunikation har til opgave at sikre den tværgående koordinering af opgavevaretagelse i departementet. Afdelingen beskæftiger sig bl.a. med minister- og ledelsesbetjening, politisk kommunikation, presse og koncernkommunikation.