Gå til indhold

Departementets organisation

Skatteministeriets departement varetager en lang række opgaver indenfor bl.a. lovgivning, ministerbetjening og koncernstyring. Her på siden kan du læse mere om departementets organisering.

Nedenfor kan du se departementets organisationsdiagram. 

Departementets organisationsdiagram

Klik her for at se organisationsdiagrammet i en større version

Departementets afdelinger

Skatteministeriets departement er delt i tre afdelinger. Afdelingerne varetager henholdsvis lovgivning, politik og samfundsøkonomi, koncernstyring og udvikling samt kommunikation og ledelsesbetjening. 

Lovgivning og Økonomi

Består af fagkontorer for lovområderne og et tværgående kontor vedrørende økonomi og politik. Kontorerne beskæftiger sig bl.a. med lovforslag, lovændringer og økonomiske beregninger af de samfundsmæssige konsekvenser ved ændrede skatteregler.

Læs mere om afdelingen og dens kontorer her 

Koncernstyring

Består af kontorer, der har til opgave at udvikle og føre tilsyn med koncernens forretning, økonomi, organisering og lokalisering. De primære fokusområder er mål og resultatstyring, budgetopfølgning, finanslov og strategisk HR samt forretningsstrategi og IT-strategi.

Læs mere om afdelingen og dens kontorer her 

Stab og Kommunikation

Stab og Kommunikation har til opgave at sikre den tværgående koordinering af opgavevaretagelse i departementet. Afdelingen beskæftiger sig bl.a. med minister- og ledelsesbetjening, politisk kommunikation, presse og koncernkommunikation.

Læs mere om afdelingen og dens kontorer her